איך ללמוד למבחן אמירם?
שאלות ותשובות

השימוש בפי3 מתאים במיוחד לכל מי שרוצה לשפר את יכולות הקריאה  באנגלית. מאחר ובאקדמיה יכולת זו היא הקובעת, התוכנה מתאימה בעיקר לאלו הרוצים פטור מאנגלית אקדמית, אבל פי3 מתאימה לא רק לאקדמיה אלא לכל מי שרוצה לשפר את האנגלית שלו, בעיקר את הקריאה.

השיחה אינה הנקודה החזקה של מערכת פי3. הדגש של פי3 הוא מבחנים שבהם למרכיב של השיחה יש חלק קטן מהציון. מי שעיקר עניינו הוא  לחזק את יכולות השיחה שלו כדאי שיפנה לכותבת אחרת.  

מי שרוצה להתחיל לעבוד עם פי3 צריך שתהיה לו יכולת קריאה בסיסית. מי שלא מסוגל לקרוא בכלל, לא כדאי שיתחיל לעבוד עם פי3. הטקסט הבא הוא דוגמה לרמה הכי נמוכה של טקסטים שקיימים במערכת:

Troy Bradley and Leonid Tiukhtyaev are pilots. They fly helium balloons. They broke two records. This happened in January 2015.

Bradley is from the U.S. Tiukhtyaev is from Russia. The pilots flew together. They started in Japan. They ended near Mexico. They landed in the water.

The pilots flew for 160 hours. They flew 6,646 miles (10,696 kilometers). This broke the old records by a lot.

The pilots were excited. What a flight!

מי שלא מצליח לקרוא ולהבין לפחות חלק קטן ממה שכתוב בטקסט (כ30% מהמילים) , לא כדאי שירכוש מנוי אלא עדיף שידבר איתנו קודם ב 0557248841

תלמיד המסוגל לקרוא ולהבין לפחות 30% מהמילים בטקסט באנגלית שמופיע בשאלה הקודמת יכול להתחיל לעבוד עם המערכת. להרבה תלמידים בכיתה ו’ או ז’ יש את היכולת הזו ולכן הם יכולים להתחיל לעבוד עם פי3. בכל אופן, מה שקובע אם תלמיד יכול להחיל לעבוד עם פי3 זה הידע המוקדם שלו (ז”א היכולת שלו לקרוא את הטקסט הנ”ל) ולא הכיתה או הגיל.

הדבר תלוי לגמרי בכם! ככל שתעבדו יותר, ככה תתקדמו יותר. אין הגבלה על מספר השיעורים ולכן יש באפשרותכם ללמד הרבה ובדרך זו להתקדם מאוד. אם צריך, תוכלו לקיים שיחה עם מורה ולהשתתף בשיעור און ליין כל יום (בתוספת תשלום).

3 חודשים מספיקים בתנאי שיש לכם ידע בסיסי באנגלית. מי שלא יודע בכלל לקרוא באנגלית לא יוכל להיות מוכן למבחן תוך 3 חודשים. שוב, מה שקובע זה פחות הכמות (כמה זמן לפני המבחן תתחילו את העבודה) אלא האיכות (לעבוד בצורה מדויקת ונכונה). התפקיד שלנו בפי3 זה זה לדאוג לעבודה נכונה ואיכותית שלכם כדי שתגיעו למקסימות תוצאות במינימום זמן. לא במקרה קוראים לנו פי3

הסבר לגבי הטבלה: הטבלה מחולקת ל-9 רמות אוריינות (יכולת קריאה וכתיבה). 2 היא רמה מאוד בסיסית ו-9 רמה מאוד מתקדמת.

ניתן לראות שככל שרמת האוריינות גבוהה יותר, ככה השיפור הצפוי מהלמידה נמוך יותר. משמעות הדבר היא שמי שהרמה שלו נמוכה צפוי להתקדם בהכי הרבה. מי שטוב יהיה עוד יותר טוב אך השיפור יהיה פחות דרמטי

הדבר תלוי לגמרי בתלמיד. השיפור של מי שיודע טוב אנגלית יהיה קטן מהשיפור של מי שמאוד מתקשה באנגלית. ראה שאלה קודמת.

באולימפיאדה, מה שמפריד בין הרץ במקום הראשון והאחרון הוא פער של 5% בזמן. ז”א שמי שהגיע במקום ראשון רץ ב95% מהזמן של מי שהגיע במקום אחרון. ניתן ללמוד מזה שברמות הגבוהות השיפור הוא מאוד עדין, לעומת מתחילים שאצלם השיפור מאוד גס. מי שמתחיל עם אוצר מילים של 100 מילים יכול בקלות להכפיל את אוצר המילים הזה תוך חודש, ז”א שיפור של 200%. לעומת זאת, כמו באולימפיאדה, מי שכבר יש לו אוצר מילים של 3000 מילים, גם אם הוא ישקיע וילמד הרבה יצליח לשפר את אוצר המילים שלו לכל היותר 20% (ראה טבלה המופיעה בשאלה “בכמה אפשר לצפות שהציון שלי ישתפר?”). אבל לעיתים קרובות כדי להגיע לפטור המיוחל צריך את השיפור העדין של הכמה האחוזים החסרים ודווקא אותם קשה יותר להשיג מהשיפור שהיה בתחילת הדרך. 

  1. הכי חשוב להבין את השאלה. אתם לא תאמינו, אבל אתם יכולים לענות נכון על כל השאלות באנגלית אפילו אם בהתלה בכלל לא הבנתם את הטקסט, בתנאי שתבינו טוב את השאלה. תפרשו את המילים הלא מוכרות בשאלה ורק אחרי שאתם בטוחים לגמרי שהבנתם אותה תתחילו לחפש את התשובה בטקסט. מנסיון אני יכול לומר לכם שרוב הטעויות קורות בגלל אי הבנה של  השאלה.  מחפשים תשובה לשאלה שלא קיימת ואז בטוחים שעניתם נכון!
  2. ללמוד מטעויות, כי זו הדרך הכי טובה ללמוד! כמו שרוברט קיוסקי אומר: Dont waste a  good mistake, learn from it – “אל תבזבזו טעות טובה, תלמד ממנה!” אנחנו מנסים להמנע מטעויות ורואים בטעות שאנחנו עושים משהו שלילי במקום לראות אותה כהזדמנות. אנחנו מודדים הצלחה בכך שאנחנו עושים כמה שפחות טעויות, אבל ניתן להגיע להצלחה הזו רק אם לומדים מכל טעות שעושים. תזכרו שמי שלא מתקדם, לא טועה. הטעויות שאנחנו עושים מראות לנו את הדרך. תוקירו אותם!
  3. אל תנסו להבין הכל. תתפלאו, כדי להצליח לא צריך להבין כל מה שקוראים. מי שמצליח במבחן הוא לא בהכרח מי שמבין כל מילה אלא מי שיודע להבחין בין העיקר לטפל. בחלט ייתכן מצב שבו אתם לא מבינים הרבה מילים אבל גם לא תישאלו על המילים הללו. לכן אין להן חשיבות במבחן. תזכרו שניתן להבין את הטקסט מבלי להבין את כל המילים בו.

יש לכם שאלות נוספות?

מלאו את הפרטים שלכם למטה:

חץ

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם!